Strategisk plan

Slemdal skole – en GOD START på skolekarriere og videre liv.

På Slemdal skole har vi høye ambisjoner på vegne av skolens elever, og elevstemmen skal være retningsgivende for vårt arbeid. Vi skal legge til rette for at elevene har en god psykisk helse, at de får trent opp adekvate samspillsferdigheter og får gode grunnleggende ferdigheter i fagene. Lykkes vi, vil dette gi et solid bidrag i Byrådets langsiktige resultatmål, både når det gjelder elevenes motivasjon og mestring over tid, og andelen som fullfører og består videregående opplæring.

Byrådets styringsprinsipp om tillit og handlingsrom er viktig for oss. Hos oss er ansatte, foresatte og elever viktige bidragsytere i å forbedre Slemdal skole, og vi jobber kontinuerlig med å sikre gode arenaer for at alle skal bli hørt og føle et eierskap til skolen. Dette gjelder også i utviklingen av denne planen.

Fellesskapende didaktikk, god vurderingskompetanse og elevmedvirkning er viktige elementer i skolens strategiske plan for 2024. Det er formulert delmål for det enkelte hovedområdet. For å nå målene og komme nærmest mulig opplæringslovens formålsparagraf, er det også nedfelt tiltak og nødvendige forbedringer på det enkelte området.

Skolen er inne i en god utvikling og har klart å skape et trygt og godt skolemiljø med høy trivsel, relasjonsbasert klasseledelse gode læringsresultater. Organisasjonskulturen er sunn, og trivselen blant de ansatte er høy. Skolens økonomi er i balanse og det er et godt samarbeid mellom hjem og skole.