Miljøfyrtårn

fyrtårn.png

Skolen er glad for å bli godkjent ut fra kriteriene til Miljøfyrtårn-modellen i Oslo kommune, og deler nyheten med elevrådet, ansatte og FAU.

Skolen fikk ros for arbeidet som er i gang på skolen, med miljøuke og involvering av elever og ansatte i å lage handlingsplan og årshjul for miljøarbeidet på skolen. Miljøansvarlige på Slemdal skole er rektor og administrativ leder.

Vi jobber systematisk med miljøtiltak i hverdagen, og å redusere vår miljøbelastning. I 2022 var skolens miljøavtrykk 126,63 tonn CO2. I tillegg jobber vi målrettet med miljøhensyn ved anskaffelser, forbruksreduksjon, avfallsreduksjon og kildesortering, bærekraftige og miljøvennlige valg. Målet for kildesorteringsgraden i 2023 er 50%, gjennomsnittet første kvartal 2023 var 45%.

Her er Slemdal skoles Miljørapport 2022.pdf