Slemdal skoles bibliotek

Biblioteket

For oss på Slemdal skole er biblioteket et viktig sted for å finne og dele leseglede. Vi arbeider derfor kontinuerlig med å gjøre biblioteket til et rom der elevene trives og finner inspirasjon til å lese. Det er gledelig å se at dette har gitt resultater i form av blant annet svært gode resultater på nasjonale prøver i lesing.

Biblioteket holder til i det gule huset midt i skolegården. Der har vi en solid samling bøker innenfor alle sjangre, og for alle aldersgrupper som er representert på skolen.

Alle klassene har en fast bibliotekstid hver uke, da de kommer og leser og låner bøker. Så ofte som mulig har vi høytlesning og bokpresentasjoner. Elever på 6-7. trinn kan søke om å bli bibliotekshjelpere.

Tirsdager har vi åpent for foresatte kl. 14-17, kom gjerne innom da for å få anbefalt høytlesningsbøker e.l. eller bare for å ta en titt. 14:15-15:15 på tirsdager er det drop-inn sjakk-kurs for elevene.

Biblioteket er også på Facebook – følg gjerne med der for boktips og annen informasjon om hva som rører seg på biblioteket: facebook.com/bibloslemdal

Her er link til skolebibliotekets katalog - her kan du søke i samlingen vår: Katalog

Åpningstider for biblioteket:

Mandag: 08:20-14:30

Tirsdag: 8:20-17:00

Onsdag: 8:20-14:00

Torsdag: 8:20-14:00

Fredag: 8:20-14:15

Mye av denne tiden vil være satt av til faste klassebesøk, men det er ledig drop-inn-tid hver dag, så sjekk timeplanen som henger på døra til det gule huset for å se når det er ledig.

Hvis du ønsker å sjekke om en bok er tilgjengelig eller lurer på noe annet, kan du komme innom biblioteket i åpningstiden eller sende en mail til makva036@osloskolen.no