Velkommen til 17. mai 2017 ved Slemdal skole

Kl.    10:35    Oppmøte i Rådhusets borggård.
Kl.    10:45   Avmarsj fra Rådhusets borggård til Kongensgate

Vi ber om at foresatte som har levert sine barn til kontaktlærer eller annen ledsager går ut av toget slik at vi får stilt opp raskest mulig.

Første skole i barnetoget begynner å gå kl. 10.00. Vi skal gå fra Kongensgate. Siden vi skal gå ut som nr. 97 er estimert tidspunkt for oss kl. 11:35. Ruta som barnetoget går tar ca. 1 time.

Ca. kl. 11:35    Slemdal skole går ut som skole nr. 97 fra Kongensgate
Ca. kl.  12:40   Barnetoget oppløses ved Nobels Fredssenter, se etter fanen.

Bekkelaget skole går foran Slemdal skole og Skøyenåsen skole kommer etter oss.

Det er viktig at foresatte som skal hente sine barn, er der i god tid før skolen kommer, ca. kl. 12:40.  Det er og viktig at foresatte ikke roper barna til seg før toget oppløses. Kontaktlærer mister da oversikten over hvilke elever som er hentet. Utstyr eleven med en lapp i lomma/skoen med mobilnummeret til den/de som skal hente eleven.

17. mai-komitèen gjør oppmerksom på:

Feiring av nasjonaldagen med barna i sentrum er unikt for Norge. Barnetoget i Oslo sentrum er en kjær tradisjon som tiltrekker seg mange tilskuere. Vi ønsker å beholde egenarten med barnetog, derfor tillates det ikke at voksne slutter seg til barnetoget underveis. Kun lærere og foreldre som har gjort avtale med rektor følger elevene i toget. Det er forbudt å ta med noen former for fyrverkerigjenstander, støyinstrumenter, plakater o.l. Omsetting og bruk av farlig smellende pyrotekniske varer som kinaputter, kasteknall, knallkorker o.l. er straffbart.

Endring i siste del av barnetogets rute

Fra Henrik Ibsensgate svinger barnetoget inn Munkedamsveien og ned Haakon VIIs gate, før det for oss avsluttes ved Nobels Fredssenter.

Oslo Kommunes nettside www.oslo.kommune/17.mai har nyttig informasjon om nasjonaldagen.

FAU inviterer til 17. mai arrangementpå Ris ungdomsskoles utearealer mellom 15.00 og 17.00

Vi gleder oss til en flott markering 17.mai 2017!

Med vennlig hilsen

Vegard Tversland Kjesbu                            Kristin Thoen Haugli                                   Therese Friis Rølles

Rektor                                                              Assisterende rektor                                      Undervisningsinspektør

___________________________________________________________________________________________________

Gi beskjed til kontaktlærer om ditt barn skal gå i banetoget 17.mai, innen fredag 5.mai 2017. Bruk svarslippen eller send en e-post.

Elevens navn: ………………………………………….                                   Klasse……..

Går i toget?  JA / NEI/ GÅR MED KORET